Εσωτερική Αξιολόγηση

Εσωτερική Αξιολόγηση

 

Tα αποτελέσματα της εσωτερικής αξιολόγησης που εξάγονται κατά τα οριζόμενα στο άρθρο 34 του ν. 4692/2020.

Έτησια Έκθεση Εσωτερικής Αξιολόγησης του Εκπαιδευτικού
Έργου της Σχολικής Μονάδας (έτος αναφοράς: 2022-2023)
Σχολική Μονάδα: ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΣΚΕΠΑΣΤΟΥ - 9060128
Σχολικό Έτος: 2022 - 2023
Ημερομηνία Εξαγωγής: 13/09/2023
Α. ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΜΟΝΑΔΑΣ
Καταγράφονται συνοπτικά τα χαρακτηριστικά και οι ιδιαιτερότητες της σχολικής μονάδας, που κρίνονται
σημαντικά για την αποτύπωση της εικόνας του σχολείου
Το 3/θ Ολοήμερο Δημοτικό Σχολείο Σκεπαστού αποτελεί μια δυσπρόσιτη σχολική μονάδα που ανήκει στον Δήμο
Καλαβρύτων Αχαϊας. Το σχ. έτος 2022-2023 φοίτησαν 31 μαθητές. Το διδακτικό προσωπικό αποτελούνταν από 5
εκπαιδευτικούς ΠΕ70 και 1 εκπαιδευτικό ΠΕ86 (Πληροφορικής). Λόγω του δυσπρόσιτου χαρακτήρα της, η
σχολική μονάδα αντιμετωπίζει δυσκολίες στελέχωσης με το απαραίτητο προσωπικό είτε κατά την έναρξη της
σχολικής χρονιά είτε κατά την διάρκειά της.
Β. ΣΥΝΟΛΙΚΗ ΑΠΟΤΙΜΗΣΗ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ
Παιδαγωγική και μαθησιακή λειτουργία
Θετικά σημεία
Πολύ καλή σχέση της σχολικής κοινότητας (εκπ/κοι, μαθητές, γονείς) και εξωστρέφεια προς την κοινωνία.
Σημεία προς βελτίωση
Πραγματοποίηση επιμορφώσεων και περισσότερων ημερίδων.
Διοικητική λειτουργία
Θετικά σημεία
Ύπαρξη οράματος από την Διεύθυνση για την βελτίωση του σχολείου.
Σημεία προς βελτίωση
Διεύρυνση του δικτύου επικοινωνίας με ακόμα περισσότερα σχολεία.
Επαγγελματική ανάπτυξη εκπαιδευτικών
Θετικά σημεία
Οι επιμορφώσεις των εκπαιδευτικών ήταν σημαντικές για το έργο των εκπαιδευτικών κατά την διάρκεια της
χρονιάς.
Σημεία προς βελτίωση
Συμμετοχή σε εθνικά και ευρωπαϊκά προγράμματα.
Γ. ΑΠΟΤΙΜΗΣΗ ΤΩΝ ΔΡΑΣΕΩΝ ΒΕΛΤΙΩΣΗΣ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ
Λειτουργία
Παιδαγωγική και μαθησιακή λειτουργία
Αριθμός Δράσεων που υλοποιήθηκαν
0
Άξονες στους οποίους υλοποιήθηκαν Δράσεις
-
Λειτουργία
Διοικητική λειτουργία
Αριθμός Δράσεων που υλοποιήθηκαν
1
Άξονες στους οποίους υλοποιήθηκαν Δράσεις )
Σχολείο και κοινότητα
Λειτουργία
Επαγγελματική ανάπτυξη εκπαιδευτικών
Αριθμός Δράσεων που υλοποιήθηκαν
0
Άξονες στους οποίους υλοποιήθηκαν Δράσεις
-
Παρατηρήσεις / Σχόλια
Σημαντικότερα αποτελέσματα των Δράσεων
Η εξωστρέφεια προς την κοινότητα, ο οποίος ήταν ο βασικός στόχος του σχεδίου δράσης, υλοποιήθηκε σε ακόμα
μεγαλύτερο βαθμό.
Ως προς τον πρώτο στόχο του σχεδίου δράσης, ελέγχθηκε μέσω ερωτηματολογίου η επισκεψιμότητα των γονέων
και κηδεμόνων στο ιστολόγιο του σχολείου που στάλθηκε στα προσωπικά email τους και ήταν ανώνυμα. Από τις
18 οικογένειες των οποίων τα παιδιά φοιτούν στο σχολείο, ανταποκρίθηκαν οι 12.
Από τις απαντήσεις προέκυψε ότι κατά την περσινή χρονιά (2021-2022) το 33,4% των γονέων χρησιμοποιούσε το
ιστολόγιο για την ενημέρωσή του σε μηνιαία ή εβδομαδιαία βάση, ενώ η πλειοψηφία αυτών το επισκεπτόταν από
ποτέ έως σπάνια. Κατά την τρέχουσα σχολική χρονιά (2022-2023) το ποσοστό των γονέων που χρησιμοποιούσαν
συχνά το ιστολόγιο αυξήθηκε σε 66,7%, ενώ συνέχισε να το χρησιμοποιεί σπάνια μόνον το 33,3%. Επιπλέον,
παρατηρήθηκε πως το ιστολόγιο ευθυγραμμισμένο καθώς ήταν με τις ενέργειες του σχολείου, αύξησε σημαντικά
την επισκεψιμότητα και τη χρησιμότητά του και συνέδραμε καταλυτικά στην εξωστρέφεια του σχολείου.
Δυσκολίες που παρουσιάστηκαν
Στον αρχικό σχεδιασμό είχε προγραμματιστεί η δημιουργία ιστοσελίδας του σχολείου, η οποία τελικά δεν
υλοποιήθηκε καθώς δεν δίνεται πλέον η δυνατότητα παραχώρησης domain name σε σχολικές μονάδες.
Επιπλέον, δεν κατέστη εφικτή η χρήση στατιστικών επισκεψιμότητας, όπως είχε αρχικά σχεδιαστεί, προκειμένου
να ελεγχθεί η επιτυχία του ιστολογίου μας, καθώς δεν είχε ενεργοποιηθεί εξαρχής στην πλατφόρμα η σχετική
ρύθμιση που να επιτρέπει την καταγραφή των επισκέψεων και ως εκ τούτου δεν υπήρχαν συγκριτικά στοιχεία
για την περσινή χρονιά. Αντ’ αυτού έγινε διαμοιρασμός ηλεκτρονικού ερωτηματολογίου στους γονείς
προκειμένου να διαπιστωθεί αν υπήρξε αλλαγή στην συχνότητα χρήσης του σχολικού ιστολογίου.
Έγιναν επίσης, κάποιες αλλαγές στο αρχικό χρονοδιάγραμμα αναφορικά με το τρίμηνο υλοποίησης κάποιων
επισκέψεων και δράσεων λόγω καιρικών συνθηκών ή μη διαθεσιμότητας των χώρων.
Τέλος, προστέθηκαν κάποιες επισκέψεις φορέων στο σχολείο μας (π.χ. του Πυροσβεστικού σώματος και η
παρουσίαση του προγράμματος «Ασφάλεια στο Σπίτι»), οι οποίες προέκυψαν στην πορεία της σχολικής χρονιάς,
με πρωτοβουλία του συλλόγου διδασκόντων.
Ανάδειξη Πρακτικών και προτάσεις για αξιοποίησή τους από άλλα σχολεία (προαιρετικά).
Προτάσεις για αναγκαίες επιμορφώσεις
Θέμα 1
Άξονας
Διδασκαλία, μάθηση και αξιολόγηση
Ειδικότερο Θέμα
Περισσότερα σεμινάρια και ημερίδες προς τους γονείς των μαθητών, με στόχο την
βελτιστοποίηση του έργου τους.