Κανονισμος λειτουργίας

Δημοτικό Σχολείο
Σκεπαστού Καλαβρύτων
ΕΣΩΤΕΡΙΚΟΣ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ
ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ
ΤΟΥ
Σ
ΧΟΛΕΙΟΥ
Σχολικό Έτος 2023 - 2024
Δημοτικό Σχολείο Σκεπαστού
Τ.Κ 25001
Καλάβρυτα
τηλέφωνο: 2692024582
email: mail@dim-skepast.ach.sch.gr
Το σχολείο είναι ένας χώρος μάθησης, ανάπτυξης και κοινωνικοποίησης για τους
μαθητές. Είναι ο χώρος όπου οι μαθητές χτίζουν τις βάσεις για το μέλλον τους, και γι'
αυτό είναι σημαντικό να λειτουργεί ομαλά και αποδοτικά.
Για να επιτευχθεί αυτό, είναι απαραίτητο να υπάρχουν κανόνες που θα διέπουν τη
συμπεριφορά όλων των εμπλεκομένων, δηλαδή των μαθητών, των εκπαιδευτικών και
των γονέων. Οι κανόνες αυτοί πρέπει να είναι δίκαιοι και σαφείς, ώστε να εξασφαλίζουν
ένα ασφαλές και θετικό περιβάλλον για όλους.
Ο σκοπός του σχολείου είναι να συμβάλει στην ολόπλευρη, αρμονική και ισόρροπη
ανάπτυξη των μαθητών. Αυτό σημαίνει ότι το σχολείο πρέπει να παρέχει στους μαθητές
τις απαραίτητες γνώσεις, δεξιότητες και αξίες για να γίνουν ολοκληρωμένες
προσωπικότητες.
Η διαμόρφωση των κανόνων του σχολείου είναι μια συλλογική διαδικασία που
πρέπει να περιλαμβάνει όλους τους εμπλεκόμενους. Οι μαθητές, οι εκπαιδευτικοί και
οι γονείς πρέπει να συνεργαστούν για να διαμορφώσουν κανόνες που θα είναι δίκαιοι
και αποδεκτοί από όλους.
Ο παρών κανονισμός συντάχθηκε από το Σύλλογο Διδασκόντων (Πράξη 9η/30-9-
2023) και έχει σκοπό να δημιουργήσει τις προϋποθέσεις, ώστε να πραγματοποιηθεί
αποτελεσματικότερα η εκπαιδευτική διαδικασία και το σχολείο να λειτουργεί ως μια
κοινότητα αγωγής, με κοινό στόχο την πρόοδο των μαθητών αλλά και την υιοθέτηση
σημαντικών αξιών, όπως η συνεργασία και η αλληλεγγύη, ο αμοιβαίος σεβασμός, η
αποδοχή της ιδιαιτερότητας του «άλλου», η ενσυναίσθηση, η πειθαρχία όλων σε
κοινούς συμφωνημένους κανόνες,η περιβαλλοντική συνείδηση, η αγωγή υγείας κ.λπ.
Με αυτές τις σκέψεις, σας ευχαριστούμε εκ των προτέρων για την εφαρμογή του
κανονισμού και ευελπιστούμε στην πρόθυμη συνεργασία μαθητών και γονέων με το
προσωπικό του Σχολείου, προκειμένου να διευκολυνθούν οι κοινές επιδιώξεις όλων
μας: η αγωγή, η κατάρτιση, η καλλιέργεια και η ασφάλεια των μαθητών.
Η ΣΧΟΛΙΚΗ ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ
Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας
Δημοτικού Σχολείου Σκεπαστού
1. ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΕΙΟΥ σελ. 3
2. ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΙ ΜΑΘΗΤΩΝ σελ. 4
2.1. Φοίτηση σελ. 4
2.2. Άφιξη στο σχολείο σελ. 4
2.3. Προσευχή - πρωινή συγκέντρωση σελ. 5
2.4. Διάλειμμα σελ. 5
2.5. Αποχώρηση από το σχολείο σελ. 6
2.6. Ασφάλεια μαθητών/τριών σελ. 7
2.7. Ολοήμερο Σχολείο σελ. 8
2.8. Σύγχρονη τηλεκπαίδευση σελ. 8
2.9. Επισκέψεις – γιορτές σελ. 9
2.10. Συμπεριφορά Αγωγή σελ. 10
2.11. Εξωσχολικά αντικείμενα σελ. 11
2.12. Παιδαγωγικός έλεγχος σελ. 11
2.13. Επίδοση και αξιολόγηση μαθητών σελ. 12
3. ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΜΕ ΤΟΥΣ ΓΟΝΕΙΣ σελ. 13
3.1 Σχολείο Γονείς-Κηδεμόνες σελ. 13
3.2 Ενημέρωση Γονέων-Κηδεμόνων σελ. 13
3.3 Σχολείο Φορείς σελ. 14
3.4 Πολιτική προστασίας του σχολείου από πιθανούς κινδύνους σελ . 14
Το ημερήσιο διδακτικό ωράριο, διαμορφώνεται ως εξής:
- υποδοχή των μαθητών στο σχολείο: 08:00 - 08:10
- έναρξη 1ης διδακτικής περιόδου: 08:10
- λήξη υποχρεωτικού προγράμματος - αποχώρηση μαθητών: 13:30 (εξάωρο)
ΟΛΟΗΜΕΡΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ
(μόνο για τους μαθητές του σχολείου που συμμετέχουν στο Ολοήμερο)
- έναρξη λειτουργίας των δραστηριοτήτων Ολοήμερου Προγράμματος: 13:30
- λήξη των δραστηριοτήτων Ολοήμερου Προγράμματος: 16:00
Η κατανομή των διδακτικών ωρών και των διαλειμμάτων του σχολείου, καθώς και η
διάρκειά τους, παρουσιάζονται στον παρακάτω πίνακα (σύμφωνα με το αρ. 11 του Π.Δ
79/2017 και της Πράξης 7/15-9-2022 του Συλλόγου Διδασκόντων):
ΩΡΕΣ
ΔΙΑΡΚΕΙΑ
8:00-8:10
10’
Υποδοχή μαθητών
8:10-8:55
(08:10-08:35 , 08:35-08:55)
45’
1η διδακτική ώρα (1
ο
και 2
ο
διδακτικό ημίωρο)
8:55-9:40
(08:55-09:20 , 09:20-09:40)
45’
2η διδακτική ώρα (3
ο
και 4
ο
διδακτικό ημίωρο)
09:4010:00
20’
Διάλειμμα
10:00-10:45
(10:0010:25 , 10:2510:45)
45’
3η διδακτική ώρα (5
ο
και 6
ο
διδακτικό ημίωρο)
10:45-11:30
(10:4511:10 , 11:1011:30)
45’
4η διδακτική ώρα (7
ο
και 8
ο
διδακτικό ημίωρο)
11:30-11:50
20’
Διάλειμμα
11:50-12:35
(11:5012:15 , 12:1512:35)
45’
διδακτική ώρα (9
ο
και 10
ο
διδακτικό ημίωρο)
12:35-12:45
10’
Διάλειμμα
12:45-13:30
(12:4513:10 , 13:1013:30)
45’
διδακτική ώρα (11
ο
και 12
ο
διδακτικό
ημίωρο)
13:30-13:40
10΄
Διάλειμμα
13:40-14:15
35’
Σίτιση-χαλάρωση
14:15-15:00
45΄
1
η
διδακτική ώρα ολοήμερου προγράμματος
15:00-15:15
15΄
Διάλειμμα
15:15-16:00
45΄
2
η
διδακτική ώρα ολοήμερου προγράμματος
Οι γονείς - κηδεμόνες των μαθητών που είναι εγγεγραμμένοι στο Ολοήμερο
Πρόγραμμα δηλώνουν από την αρχή της σχολικής χρονιάς την ακριβή ώρα αποχώρησης
από το σχολείο στις 15:00 ή στις 16:00.
1. ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΕΙΟΥ
Ε σ ω τ ε ρ ι κ ό ς Κ α ν ο ν ι σ μ ό ς Λ ε ι τ ο υ ρ γ ί α ς
4 | Σ ε λ ί δ α
Η φοίτηση των μαθητών, σύμφωνα με την ισχύουσα Νομοθεσία, είναι υποχρεωτική.
Οι μαθητές τηρούν το ωράριο του καθημερινού προγράμματος. Ιδίως τηρούν την
ώρα έναρξης των μαθημάτων και κάθε άλλης σχολικής εκδήλωσης (πρωινή προσευχή,
εορταστικές εκδηλώσεις, παρελάσεις, εκπαιδευτικές εξορμήσεις, εκδρομές κ.ά.).
Η απουσία τους από τα μαθήματα δικαιολογείται μόνον όταν συντρέχει σοβαρός
λόγος (ασθένεια, έκτακτα οικογενειακά γεγονότα κ.ά.). Σε περίπτωση που ένας μαθητής
απουσιάζει, πρέπει να ενημερώνεται ο εκπαιδευτικός της τάξης για το λόγο της
απουσίας και όταν η απουσία είναι πολυήμερη ή επαναλαμβανόμενη ενημερώνεται και
η Δ/νση του σχολείου.
Κατά την επάνοδο του μαθητή στο σχολείο, μετά από απουσία ασθένειας δύο (2)
ημερών, απαιτείται ιατρική βεβαίωση. Όταν η απουσία ασθένειας παραταθεί πέραν
των τριών (3) ημερών, απαιτείται ιατρική βεβαίωση που να αναφέρεται η ασθένεια και
να διευκρινίζεται με σαφήνεια η δυνατότητα του μαθητή να παρακολουθεί μαθήματα
χωρίς τον κίνδυνο μετάδοσης της νόσου.
Σε περίπτωση που γονέας χρειαστεί, για ειδικό λόγο, να πάρει το παιδί του πριν τη
λήξη των μαθημάτων, χρειάζεται να ενημερώσει εγκαίρως -την ίδια ημέρα- τον
εκπαιδευτικό της τάξης και τη Δ/νση του Σχολείου.
Για τη συμμετοχή των μαθητών στο μάθημα της Φυσικής Αγωγής, καθώς και τις
αθλητικές δραστηριότητες του σχολείου, απαραίτητο είναι οι Μαθητές των Α' και Δ΄
τάξεων να προσκομίσουν εγκαίρως το Ατομικό Δελτίο Υγείας (ΑΔΥΜ). Για τη συμμετοχή
των μαθητών σε ορισμένες εξωσχολικές αθλητικές δραστηριότητες θα αποστέλλεται το
ανάλογο έντυπο προς συμπλήρωση.
Η άφιξη των μαθητών γίνεται από τις 08:00 μέχρι τις 08:10 από την κεντρική είσοδο του
σχολείου.
Για λόγους ασφαλείας των μαθητών αλλά και για την ομαλή λειτουργία του
προγράμματος η αυλόπορτα κλείνει στις 8:15.
Η είσοδος στο προαύλιο επιτρέπεται μόνο στους μαθητές και το προσωπικό του
σχολείου. Οι ενήλικες που συνοδεύουν τα παιδιά τους, αφού βεβαιωθούν ότι αυτά
εισήλθαν στο προαύλιο, παραμένουν έξω από αυτό. Οι έκτακτες ενημερώσεις των
γονέων πραγματοποιούνται είτε με e-mail είτε από την ιστοσελίδα του σχολείου.
Η είσοδος στον αύλειο χώρο του Σχολείου γονέων-κηδεμόνων και άλλων επισκεπτών
θα γίνεται μόνο κατόπιν τηλεφωνικής επικοινωνίας με το σχολείο (e- mail σχολείου:
mail@dim-skepast.ach.sch.gr, τηλέφωνο επικοινωνίας: 2692024582).
Η χρήση μάσκας είναι προαιρετική για τους μαθητές, τους εκπαιδευτικούς και το
λοιπό προσωπικό σε όλους τους χώρους του σχολείου.
2. ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΙ ΜΑΘΗΤΩΝ
Ε σ ω τ ε ρ ι κ ό ς Κ α ν ο ν ι σ μ ό ς Λ ε ι τ ο υ ρ γ ί α ς
2.1. Φοίτηση
2.2. Άφιξη στο σχολείο
Σ ε λ ί δ α | 5
Λόγω του μικρού αριθμού μαθητών της σχολικής μονάδας, η πρωινή προσευχή
πραγματοποιείται καθημερινά στον προαύλιο χώρο. Οι μαθητές είναι χωρισμένοι κατά
τμήματα.
Κατά τη διάρκεια του διαλείμματος όλοι οι μαθητές βγαίνουν από τις αίθουσες και
κατεβαίνουν στο προαύλιο κινούμενοι δεξιά στις σκάλες. Ο κάθε εκπαιδευτικός
φροντίζει για τον αερισμό και την καθαριότητα της τάξης του και εξέρχεται τελευταίος.
Δεν επιτρέπεται η παραμονή των μαθητών στις αίθουσες ή στους διαδρόμους του
σχολείου.
Σε περίπτωση κακοκαιρίας οι μαθητές παραμένουν αποκλειστικά σε
προστατευμένους χώρους που ορίζονται από τους εκπαιδευτικούς και είναι ιδιαίτερα
προσεκτικοί. Κανένας μαθητής και για κανένα λόγο δε μένει μέσα στην αίθουσα μόνος
του.
Κατά τη διάρκεια του διαλείμματος δεν επιτρέπεται κανένας ανήλικος ή ενήλικος
να παρακολουθεί, να συνομιλεί ή να δίνει αντικείμενα σε μαθητές/τριες του σχολείου
από τα κάγκελα του προαύλιου χώρου. Εάν επιθυμεί να δώσει φαγητό στο παιδί του
καλό είναι να παραδίδεται αυτό από τον γονέα/κηδεμόνα σε εφημερεύοντα δάσκαλο
του σχολείου.
Για κάθε τάξη έχει καθοριστεί συγκεκριμένος χώρος προαυλισμού, ώστε να
αποφεύγονται ατυχήματα. Οι μαθητές οφείλουν να προαυλίζονται μόνο στο χώρο που
έχει καθοριστεί για την τάξη τους:
Α΄ και Β΄ τάξεις στο δεξί μέρος του προαύλιου
Γ΄ και Δ΄ τάξεις στο κέντρο του προαύλιου
Ε΄ και Στ΄ τάξεις στο αριστερό μέρος του προαύλιου
2.3. Προσευχή - πρωινή συγκέντρωση
2.4. Διάλειμμα
6 | Σ ε λ ί δ α
Στον προαύλιο χώρο απαγορεύονται τα παιχνίδια με κάθε είδους μπάλα ή μπαλάκια,
στο πρωινό πρόγραμμα.
Το διάλειμμα είναι χρόνος παιχνιδιού, ανάπτυξης κοινωνικών σχέσεων αλλά και
χρόνος κάλυψης φυσικών αναγκών (φαγητό, νερό, τουαλέτα). Εάν προκύψει
οποιοδήποτε πρόβλημα οι μαθητές απευθύνονται στον εφημερεύοντα
δάσκαλο/δασκάλα, που βρίσκεται στο προαύλιο και δεν εισέρχονται στους χώρους των
γραφείων χωρίς άδεια.
Οι μαθητές οφείλουν να μένουν στον χώρο που έχει οριστεί για το τμήμα τους και να
διατηρούν καθαρό το προαύλιο.
Η αποχώρηση των μαθητών/τριών πραγματοποιείται με τη λήξη του διδακτικού
ωραρίου της τάξης.
Αποχώρηση μαθητή/τριας από το σχολείο με τη λήξη του διδακτικού ωραρίου,
γίνεται με τη συνοδεία γονέων ή κηδεμόνων ή ατόμου που έχει οριστεί από
αυτούς. Σε διαφορετική περίπτωση η αποχώρηση μαθητή/τριας από το σχολείο
με τη λήξη του διδακτικού ωραρίου, γίνεται μόνο με τη συμπλήρωση υπεύθυνης
δήλωσης από τον γονέα-κηδεμόνα, που αναφέρει ότι ο μαθητής/τρια αποχωρεί
μόνος του.
Αποχώρηση μαθητή/τριας από το σχολείο πριν τη λήξη του διδακτικού ωραρίου,
γίνεται μόνο σε εξαιρετικές περιπτώσεις και εφόσον έχουν ληφθεί όλα τα
απαραίτητα μέτρα για την ασφάλειά του/της (ενημέρωση και σύμφωνη γνώμη
γονέων ή κηδεμόνων, εξασφάλιση συνοδείας μαθητών/τριών με ευθύνη των
γονέων/κηδεμόνων τους, υπογραφή γονέα κατά την παραλαβή του μαθητή).
Οι μαθητές που συνοδεύονται καθημερινά κατά την αποχώρησή τους
περιμένουν τον κηδεμόνα τους, ακόμα και αν αυτός καθυστερήσει, και δε
φεύγουν ποτέ από το σχολείο ασυνόδευτοι.
Η αποχώρηση των μαθητών πραγματοποιείται υπό την εποπτεία του εφημερεύοντα
εκπαιδευτικού, από την κεντρική είσοδο του σχολείου. Ομοίως πραγματοποιείται και
η αποχώρηση των μαθητών στο τέλος του ολοήμερου προγράμματος, σύμφωνα με την
ώρα αναχώρησης που έχουν δηλώσει οι γονείς-κηδεμόνες τους στην αρχή της σχολικής
χρονιάς, δηλαδή είτε στις 15:00 είτε στις 16.00.
Η ευθύνη για την ασφάλεια των παιδιών μετά το ωράριο λειτουργίας του σχολείου
ανήκει αποκλειστικά στους γονείς-κηδεμόνες. Όσοι από αυτούς συνοδεύουν τους
μαθητές κατά την αποχώρησή τους, πρέπει να προσέρχονται έγκαιρα για την
παραλαβή τους και να περιμένουν στον χώρο που τους έχει οριστεί έξω από την είσοδο
έξοδο του σχολείου.
Κάθε καθυστέρηση στην προσέλευση των συνοδών δημιουργεί κινδύνους για την
ασφάλεια των μαθητών που ολοκληρώνουν το πρόγραμμά τους, αλλά και για όσους
συνεχίζουν το μάθημα.
Για οποιαδήποτε αλλαγή στο πρόγραμμα οι γονείς θα ενημερώνονται από το σχολείο
με γραπτή ανακοίνωση. Οι ανακοινώσεις θα αναρτώνται και στην ιστοσελίδα του
σχολείου ενώ η επικοινωνία θα γίνεται και μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου.
2.5 Αποχώρηση από το σχολείο
Σ ε λ ί δ α | 7
2.6.
Ασφάλεια μαθητών/τριών
Συστήνεται η χρήση ατομικού μπουκαλιού ή παγουριού από το κάθε παιδί. Τα παιδιά
δεν πρέπει να πίνουν νερό απευθείας από τη βρύση με το στόμα, καθώς και να
χρησιμοποιούν κοινά σκεύη όπως ποτήρια και μπουκάλια.
Το κάθε παιδί θα πρέπει να χρησιμοποιεί μόνο τα δικά του αντικείμενα. Αποφυγή
κοινής χρήσης των μολυβιών, των στυλό, των μαρκαδόρων και άλλων προσωπικών
αντικειμένων.
Τα παιδιά ΔΕΝ πρέπει να φέρνουν μαζί τους παιχνίδια στο σχολείο (π.χ. μπάλες,
κούκλες κλπ.).
Η φοίτηση των μαθητών/τριών στα Δημοτικά Σχολεία παρακολουθείται από τον/την
εκπαιδευτικό της τάξης και καταγράφονται οι καθημερινές απουσίες.
Οι απουσίες μαθητών σχετικά με τον κορωνοϊό COVID-19 καταγράφονται, αλλά δεν
προσμετρώνται στις ακόλουθες περιπτώσεις:
Αν νοσεί από κορωνοϊό COVID-19 ο ίδιος ο μαθητής ή κάποιος που κατοικεί στο
σπίτι του, με απαραίτητη προσκόμιση ιατρικής βεβαίωσης.
Αν ο μαθητής ανήκει σε ομάδα αυξημένου κινδύνου, όπως έχουν οριστεί από
τον ΕΟΔΥ, με απαραίτητη προσκόμιση ιατρικής βεβαίωσης από τον θεράποντα
ιατρό ή από ιατρό της σχετικής ειδικότητας
Σε περίπτωση εμφάνισης ακόμα και ήπιων συμπτωμάτων συμβατών με λοίμωξη
COVID-19 (π.χ. βήχας, πυρετός, πονόλαιμος, γαστρεντερικά συμπτώματα)
συστήνεται παραμονή στο σπίτι και ενημέρωση των υπευθύνων.
Εάν κάποιο παιδί εμφανίσει συμπτώματα συμβατά με λοίμωξη COVID-19, γίνεται
επικοινωνία με την οικογένεια για παραλαβή του παιδιού και απομόνωση σε
προκαθορισμένο καλά αεριζόμενο χώρο, με επίβλεψη, μακριά από τα υπόλοιπα
παιδιά και εφαρμογή μη ιατρικής μάσκας.
2.7.
Ολοήμερο Σχολείο
Για το Ολοήμερο Πρόγραμμα η λήψη των γευμάτων γίνεται στο θρανίο των παιδιών
στην αίθουσα που έχει οριστεί για το Ολοήμερο Πρόγραμμα, τηρώντας τα
απαραίτητα μέτρα.
Το γεύμα των μαθητών/τριών παρασκευάζεται στο σπίτι με ευθύνη των
γονέων/κηδεμόνων τους. Το σχολείο διαθέτει ψυγείο για να τοποθετούνται τα
φαγητά που χρειάζονται συντήρηση και φούρνο μικροκυμάτων για το ζέσταμα των
φαγητών.
Συνιστάται η χρήση σκευών μιας χρήσης, αν είναι εφικτό, ή αυστηρά ατομικών
σκευών, καθώς και η ενημέρωση των μαθητών να μην μοιράζονται μεταξύ τους
φαγητό/ή και νερό. Ακόμη συνιστάται τα παιδιά να χρησιμοποιούν αλκοολούχο
αντισηπτικό διάλυμα χεριών πριν τη λήψη του γεύματος.
Οι μαθητές δεν επιτρέπεται να έχουν στην κατοχή τους εκτός από κινητά τηλέφωνα
και οποιαδήποτε άλλη ηλεκτρονική συσκευή ή παιχνίδι που διαθέτει σύστημα
επεξεργασίας εικόνας και ήχου εντός του σχολικού χώρου. Ο ανάλογος εξοπλισμός
που τους διαθέτει το σχολείο στο οποίο φοιτούν, χρησιμοποιείται κατά τη διάρκεια
της διδακτικής πράξης και της εκπαιδευτικής διαδικασίας γενικότερα και μόνο υπό
την εποπτεία/επίβλεψη του εκπαιδευτικού.
Ε σ ω τ ε ρ ι κ ό ς Κ α ν ο ν ι σ μ ό ς Λ ε ι τ ο υ ρ γ ί α ς
8 | Σ ε λ ί δ α
Στη σύγχρονη τηλεκπαίδευση το ημερήσιο πρόγραμμα περιέχει πέντε (5)
διδακτικές ώρες. Η κάθε διδακτική ώρα διαρκεί 30 λεπτά, με 10λεπτα διαλείμματα.
H σύγχρονη τηλεκπαίδευση υλοποιείται με τη χρήση του Πανελλήνιου Σχολικού
Δικτύου (ΠΣΔ) και της ψηφιακής πλατφόρμας Webex Meetings της εταιρείας Cisco
Hellas A.E. Για να συνδεθεί ο μαθητής σε τηλεδιάσκεψη WebEX ενός μαθήματος
αρκεί να γράψει στον φυλλομετρητή του (browser) τη δικτυακή διεύθυνση (url) της
ηλεκτρονικής αίθουσας τηλεκπαίδευσης του αντίστοιχου εκπαιδευτικού. Οι
διευθύνσεις αυτές είναι της μορφής https://minedu-primary.webex.com/meet/.....
Για την εύρυθμη και αποτελεσματική τηλεκπαίδευση:
Το όνομα χρήστη (username) κάθε μαθητή /τριας θα πρέπει αυστηρά να έχει τη
μορφή: πρώτα τα τρία πρώτα γράμματα του επωνύμου και μετά ολόκληρο το
όνομα του/της, με ελληνικούς μικρούς χαρακτήρες. Ο μαθητής με όνομα π.χ.
Αντωνόπουλος Απόστολος θα φαίνεται ως «Αντ. Απόστολος». Για λόγους
προστασίας των προσωπικών δεδομένων, η διεύθυνση ηλεκτρονικού
ταχυδρομείου προτείνεται να είναι εικονική, της μορφής aa@aa.com.
Κρίνεται απαραίτητη η χρήση ακουστικών με ενσωματωμένο μικρόφωνο, για την
εξασφάλιση καλής ποιότητας ήχου χωρίς επιστροφή καθώς και την αποφυγή
μετάδοσης ήχων από το ευρύτερο περιβάλλον.
Η είσοδος των μαθητών /τριών θα γίνεται με κλειστά μικρόφωνα και ανοιχτές
κάμερες. Συστήνεται οι κάμερες να παραμένουν ανοικτές, εκτός μόνο από τις
περιπτώσεις τεχνικών δυσκολιών στη σύνδεση του μαθητή ή του εκπαιδευτικού.
Προτείνεται οι μαθητές/τριες να συνδέονται δέκα λεπτά πριν από την έναρξη των
μαθημάτων, ώστε να εξασφαλίζεται κατά το δυνατόν η ομαλή και έγκαιρη
σύνδεση. Συστηματικές αργοπορημένες συνδέσεις δεν θα γίνονται αποδεκτές
στην τηλεδιάσκεψη.
Κατά τη διάρκεια διεξαγωγής των μαθημάτων οι μαθητές/τριες οφείλουν να
ανταποκρίνονται σε καθήκοντα που ανατίθενται από τους εκπαιδευτικούς τους
(π.χ. να απαντήσουν σε ερωτήσεις, να επιβεβαιώσουν την παρουσία τους, να
ζητήσουν τον λόγο, να σχολιάσουν ή και να σημειώσουν στο chat), ώστε να
εξασφαλίζεται κατά το δυνατόν η ενεργός συμμετοχή τους στη σύγχρονη εξ
Αποστάσεως Εκπαίδευση
Υπενθυμίζεται ότι η καταγραφή της εικόνας ή της ομιλίας άλλου προσώπου κατά
τη διάρκεια των δικτυακών μαθημάτων είναι παράνομη και επισύρει αστικές,
ποινικές και διοικητικές κυρώσεις.
Περισσότερες οδηγίες και πληροφορίες για την σύγχρονη εξ' Αποστάσεως
Εκπαίδευση στην αρ.πρωτ. 151977/ΓΔ4/01-11-2020 εγκύκλιο του Υπουργείου Παιδείας
καθώς και στον ιστότοπο https://mathainoumeasfaleis.gov.gr/tilekpedefsi/.
Υπενθυμίζουμε πως τα μαθήματα είναι υποχρεωτικά.
Ε σ ω τ ε ρ ι κ ό ς Κ α ν ο ν ι σ μ ό ς Λ ε ι τ ο υ ρ γ ί α ς
2.8. Σύγχρονη τηλεκπαίδευση
Σ ε λ ί δ α | 9
Οι διδακτικές επισκέψεις και οι σχολικές γιορτές είναι μέρος της σχολικής ζωής,
βοηθούν στην αποτελεσματικότερη πραγματοποίηση του σχολικού έργου, γι’ αυτό οι
μαθητές δεν πρέπει να απουσιάζουν από αυτές, παρά μόνο αν έχουν σοβαρό λόγο.
Οι ώρες προσέλευσης και αποχώρησης των μαθητών παραμένουν αμετάβλητες σε
περίπτωση διδακτικής επίσκεψης, ενώ σε περίπτωση γιορτής το ωράριο
διαμορφώνεται αναλόγως (π.χ. στις Εθνικές γιορτές ορίζεται η διάρκεια της γιορτής και
δε λειτουργεί το Ολοήμερο).
1.
Οι μαθητές οφείλουν να συμπεριφέρονται με σεβασμό και ευγένεια προς το
εκπαιδευτικό προσωπικό, τους συμμαθητές τους και προς όλα τα πρόσωπα που
βοηθούν στο έργο του Σχολείου
2.
Κάθε μορφή εκφοβισμού (πρόκληση σωματικού πόνου, διάδοση φημών,
απομόνωση από παρέες, προσβλητικά λόγια και μηνύματα, ηλεκτρονικός
εκφοβισμός κλπ.) απαγορεύεται αυστηρά, ελέγχεται αυστηρά και αντιμετωπίζεται
αναλόγως και κατά περίπτωση από τον εκπαιδευτικό, τον Διευθυντή του Σχολείου
ή τον Σύλλογο Διδασκόντων, σύμφωνα πάντα με την εκπαιδευτική νομοθεσία.
3.
Οι μαθητές και οι μαθήτριες οφείλουν να διακρίνονται για την καλή, ευπρεπή και
καθαρή τους εμφάνιση. Το ντύσιμο τους να είναι κόσμιο, ανάλογο με την εποχή και
τις καιρικές συνθήκες. Τις ημέρες που έχουν γυμναστική πρέπει να έχουν αθλητική
περιβολή, καπέλο και να έχουν μαζί τους νερό.
4.
Κατά τη διάρκεια των μαθημάτων οι μαθητές οφείλουν να τηρούν τους κανόνες της
τάξης. Αυτό σημαίνει πως όχι μόνον παρακολουθούν και συμμετέχουν ενεργά στην
καθημερινή εκπαιδευτική διδακτική διαδικασία αλλά και δεν παρακωλύουν το
μάθημα, σεβόμενοι το δικαίωμα των συμμαθητών τους για μάθηση. Βασικό
καθήκον κάθε μαθητή είναι η προσπάθεια και η μελέτη.
5.
Η αλλαγή αίθουσας για τη διδασκαλία ορισμένων μαθημάτων πρέπει να γίνεται
χωρίς αργοπορία. Απαγορεύονται οι θορυβώδεις και ενοχλητικές εκδηλώσεις
στους διαδρόμους του σχολείου κατά τη διάρκεια της λειτουργίας του.
6.
Ιδιαίτερη προσοχή απαιτείται στη συμπεριφορά των μαθητών κατά τη διάρκεια των
διαλειμμάτων για λόγους πρόληψης ατυχημάτων. Οι μαθητές υποχρεούνται να
παίζουν και να κινούνται στους υποδεικνυόμενους χώρους, φροντίζοντας αυτοί να
διατηρούνται καθαροί. Επίσης πρέπει να σέβονται τους Κανονισμούς Λειτουργίας
των γηπέδων. Η τήρηση των κανονισμών είναι επιβεβλημένη όχι μόνο για λόγους
εύρυθμης λειτουργίας του Σχολείου αλλά και για λόγους ασφαλείας των παιδιών.
Οι βοηθητικοί χώροι (τουαλέτες) πρέπει να διατηρούνται επίσης καθαροί.
7.
Επίσης προσοχή, υπευθυνότητα και σχολαστική τήρηση των οδηγιών λειτουργίας
απαιτείται από τους μαθητές και κατά την χρήση των ηλεκτρονικών υπολογιστών,
των εποπτικών μέσων, του αθλητικού υλικού και λοιπής υλικοτεχνικής υποδομής.
8.
Το σχολικό βιβλίο παρέχεται στους μαθητές δωρεάν. Η κακή χρήση, η καταστροφή
και η σκόπιμη στέρηση της δυνατότητας να ξαναχρησιμοποιηθεί, πέρα από την
οικονομική διάσταση, έχουν ως μεγαλύτερη αρνητική συνέπεια τον ευτελισμό της
έννοιας του βιβλίου.
9.
Οι μαθητές σέβονται τα προσωπικά αντικείμενα των συμμαθητών τους και σε
καμία περίπτωση δεν τα χρησιμοποιούν χωρίς την άδεια των κατόχων τους.
10.
Η προστασία του σχολικού κτιρίου και της περιουσίας του είναι υπόθεση όλων.
2.10. Συμπεριφορά - Αγωγή
Ε σ ω τ ε ρ ι κ ό ς Κ α ν ο ν ι σ μ ό ς Λ ε ι τ ο υ ρ γ ί α ς
2.9.Επισκέψεις γιορτές
10 | Σ ε λ ί δ α
Όλοι οφείλουμε να προσέχουμε τα έπιπλα και τις εγκαταστάσεις του Σχολείου.
Κάθε καταστροφή, εκτός από τη ζημιά και τη δυσκολία αποκατάστασης, ασχημίζει
και υποβαθμίζει τον χώρο στον οποίο βρισκόμαστε πολλές ώρες την ημέρα. Γι’ αυτό
διατηρούμε τους χώρους καθαρούς, δεν γράφουμε στα θρανία και στους τοίχους,
δεν προκαλούμε φθορές στα έπιπλα και στο εποπτικό υλικό.
11.
Κάθε μαθητής είναι υπεύθυνος για οποιαδήποτε φθορά προκαλέσει στη σχολική
περιουσία και ελέγχεται. Παράλληλα οι γονείς του οφείλουν να αποκαταστήσουν
τη ζημιά.
12.
Στις σχολικές εκδηλώσεις και γιορτές αλλά και στις διδακτικές επισκέψεις εκτός
σχολείου οι μαθητές ακολουθούν τους συνοδούς εκπαιδευτικούς και
συμπεριφέρονται με ευγένεια και ευπρέπεια. Σε περίπτωση που ένας μαθητής
παραβαίνει με τη συμπεριφορά του τις αρχές του Σχολείου και τις υποδείξεις των
συνοδών εκπαιδευτικών, τού επιβάλλονται οι ανάλογες κυρώσεις.
13.
Η πρόληψη της βίας και του σχολικού εκφοβισμού αποτελεί βασική προτεραιότητα
για την εκπαιδευτική κοινότητα. Για την επίτευξη αυτού του στόχου, είναι
απαραίτητη η συνεργασία όλων των εμπλεκομένων, συμπεριλαμβανομένων των
εκπαιδευτικών, των γονέων και των μαθητών.
Σε επίπεδο σχολείου
Δημιουργία και κοινοποίηση του κανονισμού του σχολείου: Ο κανονισμός του
σχολείου πρέπει να είναι ξεκάθαρος και να αναφέρει ρητά τις κυρώσεις που
επιβάλλονται σε περιπτώσεις βίας και σχολικού εκφοβισμού.
Καταγραφή περιστατικών βίας σε αρχείο στο σχολείο: Η καταγραφή των περιστατικών
βίας σε αρχείο του σχολείου επιτρέπει την παρακολούθηση της κατάστασης και την
εφαρμογή των κατάλληλων μέτρων.
Καλύτερη επίβλεψη των χώρων όπου συνήθως συμβαίνουν τα περιστατικά
εκφοβισμού: Η ουσιαστική εποπτεία των μαθητών στα διαλείμματα και στους άλλους
χώρους του σχολείου μπορεί να αποτρέψει ή να περιορίσει τα περιστατικά βίας.
Διαρκής επιμόρφωση και αυτομόρφωση των εκπαιδευτικών: Οι εκπαιδευτικοί πρέπει
να είναι ενημερωμένοι για τα φαινόμενα της βίας και του σχολικού εκφοβισμού και να
διαθέτουν τις κατάλληλες δεξιότητες για την αντιμετώπιση τους.
Στενή συνεργασία με το σύλλογο γονέων και κηδεμόνων για ενθάρρυνση της
συμμετοχής τους σε δραστηριότητες: Η συνεργασία του σχολείου με το σύλλογο
γονέων και κηδεμόνων μπορεί να βοηθήσει στην ευαισθητοποίηση των γονέων για τα
φαινόμενα της βίας και του σχολικού εκφοβισμού και στην ενθάρρυνση της
συμμετοχής τους σε δραστηριότητες πρόληψης και αντιμετώπισης.
Να χωρίζεται το προαύλιο σε «ζώνες», όπου οι δραστηριότητες των παιδιών θα
οργανώνονται: Η δημιουργία διακριτών χώρων στο προαύλιο του σχολείου όπου τα
παιδιά μπορούν να συμμετέχουν σε διάφορες δραστηριότητες μπορεί να βοηθήσει
στη μείωση των περιστατικών βίας.
Ε σ ω τ ε ρ ι κ ό ς Κ α ν ο ν ι σ μ ό ς Λ ε ι τ ο υ ρ γ ί α ς
Σ ε λ ί δ α | 11
Σε επίπεδο τάξης
Συζήτηση με τους μαθητές: Οι εκπαιδευτικοί πρέπει να συζητήσουν με τους μαθητές
για τα φαινόμενα της βίας και του σχολικού εκφοβισμού και να τους ενημερώσουν για
τα δικαιώματα και τις υποχρεώσεις τους.
Οργάνωση βιωματικών εργαστηρίων: Τα βιωματικά εργαστήρια μπορούν να
βοηθήσουν τους μαθητές να αναπτύξουν τις απαραίτητες δεξιότητες για την
αντιμετώπιση της βίας και του σχολικού εκφοβισμού.
Δραστηριότητες ενίσχυσης της αυτοεκτίμησης, της ενσυναίσθησης: Οι δραστηριότητες
ενίσχυσης της αυτοεκτίμησης και της ενσυναίσθησης μπορούν να βοηθήσουν τους
μαθητές να αναπτύξουν θετική εικόνα για τον εαυτό τους και να κατανοήσουν
καλύτερα τις ανάγκες των άλλων.
Να λαμβάνονται μέτρα για την ένταξη στη σχολική ομάδα των νεοφερμένων
μαθητών/τριών με ειδικά προβλήματα και ανάγκες: Η έγκαιρη και αποτελεσματική
ένταξη των νεοφερμένων μαθητών/τριών με ειδικά προβλήματα και ανάγκες στη
σχολική ομάδα μπορεί να βοηθήσει στην πρόληψη της βίας και του σχολικού
εκφοβισμού.
Η εφαρμογή αυτών των μέτρων μπορεί να συμβάλει σημαντικά στην πρόληψη της βίας και
του σχολικού εκφοβισμού και στη δημιουργία ενός ασφαλούς και υποστηρικτικού
περιβάλλοντος για όλους τους μαθητές.
Απαγορεύονται στο σχολείο παντός είδους αντικείμενα που η χρήση τους μπορεί να
θέσει σε κίνδυνο την υγεία και τη σωματική ακεραιότητα των μαθητών. Πιο αναλυτικά
οι μαθητές, εκτός από τα αναγκαία σχολικά είδη για το ημερήσιο πρόγραμμά τους, δεν
επιτρέπεται να φέρνουν στο σχολείο μπάλες και παιχνίδια, πολύτιμα αντικείμενα,
τιμαλφή ή άλλα υλικά.
Επίσης εντός του σχολικού χώρου οι μαθητές δεν επιτρέπεται να φέρνουν κινητά
τηλέφωνα, ταμπλέτες, “έξυπνα” ρολόγια χειρός και οποιαδήποτε άλλη ηλεκτρονική
συσκευή ή παιχνίδι που διαθέτει σύστημα καταγραφής και επεξεργασίας εικόνας και
ήχου (υπ’ αρ. Φ.25/103373/Δ1/22-6-2018 εγκύκλιο ΥΠ.Π.Ε.Θ.). Κάθε παρέκκλιση από
τα ανωτέρω αποτελεί αντικείμενο παιδαγωγικού ελέγχου και αντιμετωπίζεται
σύμφωνα με τα προβλεπόμενα στην υπ’αριθμ. 10645/ΓΔ4/22-1-2018 Υ.Α. (ΦΕΚ
120/τ.Β’/23-1-2018) παιδαγωγικά μέτρα.
Το Σχολείο, ως φορέας αγωγής, έχει καθήκον να λειτουργεί έτσι ώστε οι μαθητές να
συνειδητοποιήσουν ότι κάθε πράξη τους έχει συνέπειες, να μάθουν να αναλαμβάνουν
την ευθύνη των επιλογών τους και να γίνουν υπεύθυνοι πολίτες. Η υπερβολική
επιείκεια νομιμοποιεί τις αποκλίσεις και ισχυροποιεί την αντίληψη της ατιμωρησίας. Αν
η συμπεριφορά του μαθητή δεν εναρμονίζεται με την ιδιότητά του και αποκλίνει από την
τήρηση του εσωτερικού κανονισμού του σχολείου, τότε ο μαθητής αντιμετωπίζει τον
παιδαγωγικό έλεγχο, σύμφωνα με τις αρχές της ψυχολογίας και παιδαγωγικής που
διέπουν την ηλικία του.
2.11. Εξωσχολικά αντικείμενα
2.12. Παιδαγωγικός έλεγχος
12 | Σ ε λ ί δ α
Στο παιδαγωγικό αυτό πλαίσιο οι ποινές που μπορεί να επιβληθούν είναι οι
ακόλουθες:
α. Παρατήρηση
β. Επίπληξη
γ. Παραπομπή στον Διευθυντή
δ. Ενημέρωση γονέων
ε. Ενημέρωση Συλλόγου Διδασκόντων
στ. Ενημέρωση Σχολικού Συμβούλου
ζ. Αλλαγή τμήματος
η. Αλλαγή σχολικού περιβάλλοντος
Αρμόδια όργανα για την επιβολή των ποινών των περιπτώσεων α’, βκαι γ’ είναι οι
εκπαιδευτικοί του σχολείου· της περίπτωσης δ’ ο Προϊστάμενος με τον εκπαιδευτικό
της τάξης· των ε’, στ και ζ’ ο Διευθυντής και ο Σύλλογος Διδασκόντων και της η’ ο
Σύλλογος Διδασκόντων με τη συναίνεση του γονέα.
Οι γονείς ενημερώνονται από το Σχολείο για την όποια παρεκκλίνουσα συμπεριφορά
των παιδιών τους και την επιβολή κυρώσεων. Η στενή συνεργασία Σχολείου-Γονέων
είναι πάντα αναγκαία και επιβεβλημένη.
Οι σωματικές ποινές δεν επιτρέπονται.
Η συνέπεια στην τήρηση τού σχολικού Κανονισμού και των καθιερωμένων κανόνων
από το Υπουργείο Παιδείας, η εξαίρετη συμπεριφορά -τόσο η ατομική των μαθητών,
όσο και η ομαδική των μαθητικών κοινοτήτων- εκτιμάται αναλόγως και επαινείται κατά
την κρίση του Συλλόγου των Διδασκόντων του Σχολείου.
Κάθε μαθητής αποτελεί μια ιδιαίτερη ξεχωριστή προσωπικότητα και έχει τις δικές
του ανάγκες, τα δικά του προβλήματα και τη δική του ψυχοσύνθεση. Αυτό κάνει πολύ
δύσκολο και πολυσύνθετο το έργο της διαπαιδαγώγησης και αξιολόγησης του μαθητή.
Η αξιολόγηση των μαθητών συνδιαμορφώνεται από:
Τη συμμετοχή στο μάθημα και τις καθημερινές εργασίες της τάξης
Την καθημερινή προφορική επίδοση στο μάθημα της ημέρας
Την επίδοση στις γραπτές επαναληπτικές δοκιμασίες
Την επιμέλεια και τη συνέπεια στις εργασίες που έχει για το σπίτι
Τη συμμετοχή και συμπεριφορά στην ομάδα που ανήκει
Τη γενική συμπεριφορά απέναντι στους συμμαθητές και τους δασκάλους του
Ο εκπαιδευτικός ορίζει συγκεκριμένη ημέρα και ώρα κάθε μήνα, κατά την οποία
μπορεί κάθε γονέας/κηδεμόνας να ενημερώνεται για την πρόοδο του παιδιού του. Σε
περίπτωση ανάγκης ο γονέας ή κηδεμόνας μπορεί να συναντηθεί με τον εκπαιδευτικό,
αφού πρώτα τον/την ενημερώσει τηλεφωνικά για την επίσκεψή του.
Η ενημέρωση από τους εκπαιδευτικούς ειδικοτήτων γίνεται σε συνάντηση μετά από
τηλεφωνική επικοινωνία.
Στο τέλος κάθε τριμήνου ο εκπαιδευτικός αξιολογεί τη συνολική επίδοση των
μαθητών του και παραδίδει τη βαθμολογία στον Προϊστάμενο. Ο Σύλλογος Διδασκόντων
αποφασίζει την ημερομηνία κατά την οποία οι γονείς θα ενημερωθούν για την πρόοδο
των παιδιών τους και θα πάρουν τους ελέγχους προόδου. Την ημέρα εκείνη κάθε
εκπαιδευτικός παρουσιάζει περιγραφικά την συνολική εικόνα του μαθητή ως προς τη
συμπεριφορά και τη μαθησιακή διαδικασία στον γονέα κηδεμόνα του. Η προσέλευση
Ε σ ω τ ε ρ ι κ ό ς Κ α ν ο ν ι σ μ ό ς Λ ε ι τ ο υ ρ γ ί α ς
2.13. Επίδοση και αξιολόγηση μαθητών
Σ ε λ ί δ α | 13
των γονέων και κηδεμόνων στις συναντήσεις που ορίζονται από το σχολείο είναι
απαραίτητη.
Φυσικοί κηδεμόνες του μαθητή είναι ο πατέρας και η μητέρα του. Εάν κατοικούν σε
άλλη πόλη ορίζουν οι ίδιοι με έγγραφη δήλωση τον κηδεμόνα του μαθητή. Σε
περίπτωση διαζευγμένων γονέων, ως κηδεμόνας του παιδιού ενώπιον του σχολείου
νομιμοποιείται ο γονέας που έχει την κηδεμονία με δικαστική απόφαση, την οποία
οφείλει να προσκομίσει στο σχολείο. Σε περίπτωση που κάποιος από τους γονείς του
μαθητή δεν έχει την κηδεμονία του πρέπει το Σχολείο να ενημερωθεί άμεσα.
Οι γονείς και οι κηδεμόνες εγγράφουν το μαθητή στο σχολείο, επικοινωνούν συχνά
με τον Προϊστάμενο και με τους εκπαιδευτικούς της τάξης, παρακολουθούν τη φοίτηση,
το ήθος και τη σχολική επίδοση και ενημερώνουν υπεύθυνα το σχολείο για όλα τα
ζητήματα τα οποία σχετίζονται με τον μαθητή. Οφείλουν ακόμη να γνωστοποιούν στο
δάσκαλο της τάξης κάθε ιδιαιτερότητα που αφορά στη σωματική και ψυχική υγεία
του μαθητή.
Ο γονέας κηδεμόνας:
Δικαιούται να έχει πλήρη και υπεύθυνη ενημέρωση για το μαθητή και οφείλει να
συμμετέχει στις τακτικές μηνιαίες συγκεντρώσεις, καθώς και σε τυχόν έκτακτες που
ορίζει ο εκπαιδευτικός της τάξης. Επίσης οφείλει και ο ίδιος να ενημερώνει το
σχολείο για θέματα που μπορεί να επηρεάζουν την επίδοση ή τη συμπεριφορά του
μαθητή στο σχολείο.
Καλείται από τους εκπαιδευτικούς του παιδιού και/ή τον Προϊστάμενο του
σχολείου, όποτε κριθεί αναγκαίο, για την πορεία του μαθητή και κυρίως όταν
υπάρχουν ιδιαίτερα προβλήματα στη μάθηση ή τη συμπεριφορά του. Είναι
σημαντικό να μην παραβλέπεται ότι η εμπιστοσύνη του μαθητή στο σχολείο
ενισχύεται και από τη θετική στάση των γονέων προς το σχολείο και τον δάσκαλο.
Για οποιοδήποτε θέμα παιδαγωγικό, διδακτικό ή διοικητικό, οι γονείς απευθύνονται
αρχικά στον αντίστοιχο εκπαιδευτικό της τάξης ή της ειδικότητας, οι οποίοι και θα
διευθετήσουν το θέμα. Μόνο σε περίπτωση που παρίσταται ανάγκη απευθύνονται στον
Προϊστάμενο του σχολείου.
Κανένας ενήλικας δεν έχει δικαίωμα να επιπλήττει ή να τιμωρεί ή να νουθετεί άλλο
παιδί εκτός της οικογένειάς του στο χώρο του σχολείου.
Οι γονείς-κηδεμόνες οφείλουν να επικαιροποιούν τα στοιχεία επικοινωνίας τους,
και να ενημερώνουν άμεσα τους εκπαιδευτικούς για κάθε αλλαγή, ώστε το σχολείο
να έχει τα ισχύοντα τηλέφωνά τους και τις έγκυρες ηλεκτρονικές διευθύνσεις τους.
Οι γονείς - κηδεμόνες μπορούν και πρέπει να διαβάζουν προσεκτικά όλες τις
ανακοινώσεις που αποστέλλονται με mail ή αναρτώνται στον πίνακα ανακοινώσεων του
σχολείου, ώστε να ενημερώνονται για θέματα λειτουργίας του σχολείου.
Οι γονείς προσέρχονται στο σχολείο στις παρακάτω περιπτώσεις:
Μια φορά το μήνα για να πληροφορούνται για την πρόοδο και τη συμπεριφορά
των μαθητών.
3. ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΜΕ ΤΟΥΣ ΓΟΝΕΙΣ
Ε σ ω τ ε ρ ι κ ό ς Κ α ν ο ν ι σ μ ό ς Λ ε ι τ ο υ ρ γ ί α ς
3.1 Σχολείο Γονείς-Κηδεμόνες
3.2 Ενημέρωση Γονέων-Κηδεμόνων
14 | Σ ε λ ί δ α
Στο τέλος κάθε τριμήνου για τη βαθμολογία.
Όσες φορές κληθούν εκτάκτως από τον Προϊστάμενο τον Εκπαιδευτικό.
Στις πολιτιστικές εκδηλώσεις του Σχολείου.
Στις ειδικές συγκεντρώσεις Γονέων και Κηδεμόνων.
Στο τέλος κάθε διδακτικού έτους για τους τίτλους προόδου σπουδών.
Σε έκτακτες συναντήσεις σε χρόνο που έχουν εγκαίρως ορίσει οι εκπαιδευτικοί.
Σε οποιαδήποτε έκτακτη περίπτωση οι Γονείς επικοινωνούν τηλεφωνικά με το
σχολείο και κανονίζουν το χρόνο συνάντησης με τη Διεύθυνση του σχολείου.
Για οποιοδήποτε παιδαγωγικό ή διδακτικό θέμα αλληλοενημέρωσης γονέων και
εκπαιδευτικών, πραγματοποιείται ανάλογη συνάντηση κατόπιν συνεννόησης, σε χρόνο
μη διδακτικής εργασίας.
Η Δ/νση του σχολείου και οι εφημερεύοντες είναι υπεύθυνοι δια νόμου για την
ασφάλεια των παιδιών και διατηρούν τις πόρτες εισόδου και εξόδου του σχολείου τους
κλειστές καθ’ όλη τη διάρκεια λειτουργίας του.
Η επίσκεψη και η παραμονή των γονέων - κηδεμόνων στους χώρους του σχολείου,
την ώρα της λειτουργίας του δεν επιτρέπεται. Οι γονείς - κηδεμόνες εισέρχονται στο
σχολείο μόνο κατά τις προγραμματισμένες ώρες συναντήσεων με τους εκπαιδευτικούς
των τάξεων και μετά από άδεια του Προϊσταμένου με εξαίρεση την περίπτωση
επείγουσας πρωινής ενημέρωσης εκπαιδευτικού από γονέα για τυχόν επείγον, έκτακτο
θέμα).
Στις έκτακτες περιπτώσεις η είσοδος των γονέων γίνεται αποκλειστικά από την
κεντρική είσοδο, όπου υπάρχει κουδούνι.
3.3 Σχολείο Φορείς
Ο Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων αποτελεί την επίσημη συλλογική έκφραση της
άποψης των Γονέων και Κηδεμόνων των μαθητών. Το σχολείο χρειάζεται και επιδιώκει
τη συνεργασία του Συλλόγου για την προαγωγή του σχολικού έργου. Είναι προφανές
ότι το εκπαιδευτικό έργο ανήκει στην αρμοδιότητα και ευθύνη των εκπαιδευτικών, του
Συλλόγου των εκπαιδευτικών και του Διευθυντή του κάθε σχολείου. Τα θέματα όμως
της παιδαγωγικής λειτουργίας, των ενδοσχολικών και εξωσχολικών εκδηλώσεων και το
γενικότερο κλίμα στο σχολικό χώρο επηρεάζονται από την καλή συνεργασία των
εκπαιδευτικών, του Διευθυντή και του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων.
Η Σχολική Επιτροπή, το Σχολικό Συμβούλιο, η Τοπική Αυτοδιοίκηση, οι επιστημονικοί,
καλλιτεχνικοί και πολιτιστικοί φορείς, πέρα από το θεσμικό τους ρόλο, είναι οι
κοινωνικές συνιστώσες του σχολείου. Ένα ανοιχτό δημοκρατικό σχολείο έχει ανάγκη
από τη σύμπραξη όλων αυτών, για να επιτύχει στην αποστολή του. Ο κοινωνικός
περίγυρος αποτελεί το περιβάλλον μέσα στο οποίο το σχολείο αναπτύσσει το
μορφωτικό έργο του.
3.4 Πολιτική προστασίας του σχολείου από πιθανούς κινδύνους
Οι φυσικές καταστροφές παρουσιάζουν αυξητική τάση τα τελευταία χρόνια με
ποικίλες συνέπειες στο ανθρωπογενές περιβάλλον. Οι σχολικές μονάδες, ως
λειτουργικοί χώροι φιλοξενίας και δραστηριοποίησης ευάλωτης ομάδας του
Ε σ ω τ ε ρ ι κ ό ς Κ α ν ο ν ι σ μ ό ς Λ ε ι τ ο υ ρ γ ί α ς
Σ ε λ ί δ α | 15
πληθυσμού, απαιτούν αυξημένο βαθμό ετοιμότητας έναντι των κινδύνων αυτών.
Για την προστασία από σεισμούς και συνοδά φυσικά φαινόμενα επικαιροποιείται
τακτικά το Σχέδιο Μνημονίου Ενεργειών για τη διαχείριση του Σεισμικού Κινδύνου και
υλοποιούνται ασκήσεις ετοιμότητας κατά τη διάρκεια του σχολικού έτους.
Ο Προϊστάμενος του σχολείου, στην αρχή του σχολικού έτους και σε συνεργασία με
τον Σύλλογο Διδασκόντων, προβαίνει σε όλες τις απαιτούμενες ενέργειες που
προβλέπονται για την αντιμετώπιση των έκτακτων αναγκών εντός του σχολικού χώρου.
Επίσης ενημερώνουν τους μαθητές/μαθήτριες για τους βασικούς κανόνες και τρόπους
αντίδρασης κατά την εκδήλωση των φαινομένων αυτών.
Διευκρινίζεται ότι οι μαθητές/μαθήτριες δεν αποχωρούν από το σχολείο μόνοι τους
αλλά παραδίδονται στους γονείς/κηδεμόνες τους ή σε άλλα πρόσωπα που οι
γονείς/κηδεμόνες έχουν ορίσει γραπτώς για τον σκοπό αυτό. Τέλος, σε καταστάσεις
πανδημίας ή ακραίων-επικίνδυνων φαινομένων οι εκπαιδευτικοί, μαθητές/μαθήτριες,
γονείς/κηδεμόνες και ο Προϊστάμενος οφείλουν να συμμορφώνονται και να
ακολουθούν ρητά τις οδηγίες που εκδίδουν οι εκάστοτε αρμόδιοι φορείς/υπηρεσίες:
π.χ. ΕΟΔΥ, ΥΠΑΙΘ, Υπουργείο Πολιτικής Προστασίας, κ.λ.π. για την εύρυθμη λειτουργία
της σχολικής μονάδας και την ασφάλεια των μελών της.
Χώρος συγκέντρωσης σε περίπτωση ανάγκης
Ειδικό σχέδιο αποχώρησης λόγω έκτακτων συνθηκών
Σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης, για την ασφάλεια των παιδιών έχει καταρτιστεί
σχέδιο διαφυγής το οποίο βρίσκεται αναρτημένο σε κάθε τμήμα του σχολείου και στους
διαδρόμους και πραγματοποιούνται ασκήσεις ετοιμότητας.
Κάτοψη Ισόγειου
16 | Σ ε λ ί δ α
Κάτοψη 1ου Ορόφου
Σ ε λ ί δ α | 17
Ο Προϊστάμενος του σχολείου
Ο Σύμβουλος Εκπαίδευσης
Ο Διευθυντής Π.Ε. Αχαΐας
Digitally signed by: NIKOLAOS KLADIS
Date and time: 10/26/2023 9:30:32
AM